Slippa erkänna

Slippa erkänna

Jag vill klara mig själv,
våga mig ut på egna ben,
tro på ett liv utan Dig.

Stark och självständig,
beslutsam och rak i ryggen,
slippa erkänna rollen du spelar.

Skruvar på leendet och håller god min,
övertygad om att du ser rakt igenom mitt försvar.
Hur jag än försöker kan jag inte förneka din existens.

Jag vet att du älskar mig,
på ett sätt jag inte kan förstå,
men tvivlet finns ändå där.

Vill vara ensam stark,
men jag tror inte på ett liv utan Dig,
Du är näringen själen kräver.

24/3 -11 00:35



Detta är en allegorisk dikt, dvs den går att tolka på flera sätt och är inte heller nödvändigtvis ett porträtt av mitt inre. Vad handlar den om för Dig?

Kommentarer
Postat av: Monster

Mig... Fast jag vet inte.. Oj vad jag varit elak då. Med mina problem.. :( Fast jag har ju anat, bara vart så elakt tanklös..

2011-03-27 @ 00:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0