Känslosemester - Don't Worry Be Happy

Idag har varit en sådan där skön, härlig dag.
Jag har visserligen varit seg och trött mestadels av dagen, men ändå på ett skönt vis på något sätt.
Praktiken var soft och jag fick ha sköna samtal och en del skratt med både personal och ungdomar. En promenad, en pratstund i solen och lite yatzy ute på terassen, men inte nog med det. Det absolut skönaste idag har ändå varit att slippa känna efter så mycket. Som känslomänniska är jag van vid att hela känna, tänka, tycka. Jag analyserar allt och alla och gör det ibland in i absurdum. Men idag släppte jag alla bekymmer och tillät mig att bara få vara. Jag lät för en gångs skull livet bara vara orört för en stund och tillät mig själv att bara flyta med. Jag brydde mig inte om hur jag såg ut, hur jag betedde mig, vad jag sa, jag struntade i måsten och oro. Starka känslor som annars skulle hotat min positiva inställning, lät jag vara undanstoppade... För en dag, lät jag känslorna ha semester, inte så det blev känslokyligt, bara kravlöst och utan krångel. Förmodligen vaknar jag upp i morgon och tvingas möta verkligheten igen, men att få vila från allt det starka omtumlande känslosvallet, skuldkänslor, längtan, kärlek, oro osv.. Jag längar till sommaren och den kravlösa vardagen. Då ska jag läsa, måla, skriva och filosofera, ge uttryck åt allt det där som behöver komma ut.

Tänk vad härligt, att bara få vara.

"Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen.
Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga."
-Matt 6:34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0