I want to get organized, and I want to get it now!

Jag drömmer om ett rum. Ett rum med lådor, hyllor och glada färger. Jag drömmer om saker som har sin specifika plats, om arkiv och ordning.

Jag vill ha ett hobbyrum. Ett rum där det finns plats och utrymme för vardagsinspiration, med anslagstavla full med små lappar med spontana idéer och sångtexter. Ett bord färdigt för att täckas av papper och saxar och glitter och lim och som inte genast måste städas av. Ett staffli med en torkande stavla och penslar i en burk med terpentin. Hyllor med små lådor med pärlor och färger av olika slag. Hörnet med elpianot och datorn och mickarna. Trumpeten på sin givna plats bredvid notstället i trä. Ett skrivbord med min bärbara dator samt med plats för block och penna och kurslitteratur och med den där ergonomiskt riktiga kontorsstolen... Kanske en bäddsoffa med ett litet bord bredvid för fikagäster och nattbesök. Ordentliga högtalare till datorn som spelar upp den bästa playlisten på spotify samt en lampa och en skön fåtölj jämte den stora solida bokhyllan fylld av litteratur av alla slag...

Kärlek... <3

Jag vet att min dröm är av det mer materialistiska slaget.. Men åh så lyckligt hjärtat klappar vid tanken! Tanken på frihet att skapa.. att konstruera.. att filosofera..

Instängda i lådor står de staplade i trave på trave i mitt rum, i föräldrarnas garage och hemma hos mormor och morfar står de.. instängda tillsammans med min vilande inspiration...

Ack.. längtan efter frihet värker i mitt bröst.. Släpp min inspiration fri!

Kommentarer
Postat av: karro & julia

Hoho! Tack så mycket för filmtipset:) Och vilken trevlig blogg du hade! God bless u!

2010-08-03 @ 01:16:44
URL: http://delatrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0