Jag vill leva ett spännande liv!

Nej jag tänker inte nöja mig!
Nej jag tänker inte finna mig vardagsmönster och rutiner utan mening.
Jag tänker leva ett spännande liv.
Jag tänker trotsa min seghet, min omotivation och min trötthet.

Men just nu tänker jag bara vila, och finna mig i livets svagheter och reflektera över det jag har.
Och även denna gång som så många andra gånger komma fram till att allt har sin tid.
Men bara för att allt inte går att uppnås precis på en och samma gång så betyder det inte heller att jag behöver lägga mig i sängen och kapitulera. Det kommer att vara dagar då täcket känns som det mest självklara valet en mulen dag. Men det är inte sådant livet är i stort.

Livet är faktiskt ganska rosenskimrande när man tänker efter.
Det finns mycket att vara tacksam för, och det finns egentlingen "alla" möjligheter!
Alla möjligheter för att genomföra alla mina drömmar.
Jag tänker inte nöja mig. Aldrig.
Aldrig tänker jag sluta växa och utvecklas.
Men, jag tänker också säga stopp.
Nej, till allt som pressar, stressar och drar och inse att allt har sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0